Academic Teaching Staff EDU P 342 Évaluation des apprentissages
Competition 1200

Apply
Department Campus Saint-Jean - Académique
Posted date July 17, 2024
Closing date December 31, 2024
Position Type Part Time

Description

Please note that as Campus Saint Jean is the Francophone faculty of the University of Alberta, applicants must be fluent in spoken and written French. 

APPLICATIONS MUST BE SUBMITTED IN FRENCH TO BE CONSIDERED.

ATS – Professeur(e) enseignant(e) en

EDUCATION

Campus de Calgary

EDU P 342 Évaluation des apprentissages

Contrat à temps partiel, renouvelable 

Bien que ce poste soit ouvert à toute candidature externe à l'université, le personnel enseignant académique actuel est d'abord informé des postes disponibles et sera considéré en priorité, conformément aux termes de l'annexe D de la convention collective académique, avant de considérer les candidatures externes. Veuillez indiquer votre statut interne lorsque vous postulez.

Ce poste fait partie de l'Association du personnel académique de l'Université de l'Alberta (AASUA). Le salaire sera en fonction de l'expérience selon la convention collective Academic Teaching Staff (ATS).

Le Campus Saint-Jean de l’Université de l’Alberta sollicite des candidatures pour un poste de professeur(e) enseignant(e) en éducation à temps partiel pour enseigner au niveau du baccalauréat en éducation pour les programmes satellites. L’enseignement sera livré en co-modal depuis le campus de Calgary et pour les étudiants à distance, ou entièrement à distance en fonction des besoins du programme. 

Le candidat recherché à un profil généraliste, avec, idéalement, une spécialisation en littératie et/ou en inclusion scolaire (diversité et équité, éducation autochtone, troubles de l’apprentissage). Sa connaissance du contexte francophone minoritaire et de l’immersion française ainsi que son expérience du milieu scolaire pourront lui permettre d’enseigner des cours d’introduction à l’enseignement (planification, évaluation, conception de matériel pédagogique en lien avec le curriculum), des cours de gestion de classe, des cours de fondement de l’apprentissage ainsi que des cours portant sur les contextes éducatifs et l’éthique professionnelle. 

Responsabilités d’enseignement

Sous l’autorité du Vice-doyen principal, la personne retenue pour ce poste aura les tâches suivantes :

Enseignement

  • Dispenser un enseignement aux étudiants de premier cycle et aux cycles supérieurs
  • Développer le contenu des cours assignés et être responsable de la conception de ces cours, de la méthodologie d'enseignement
  • Assurer une disponibilité raisonnable pour la consultation des étudiants pendant et en dehors des heures de cours
  • Contribuer au contenu des activités d'orientation des nouveaux étudiants
  • Participer à l'enseignement savant en demeurant à jour et compétent en ce qui a trait au contenu et à la conception du cours assigné et à la performance de l'instructeur
  • S'engager dans des tâches administratives liées à l'enseignement
  • Assister aux orientations, aux réunions de la faculté, aux réunions liées au cours et aux autres activités liées à l'enseignement
  • Transmettre le syllabus du cours à l'administration dans les délais impartis
  • Soumettre à la fin du semestre un rapport au vice-doyen principal
  • D'autres activités d'enseignement clairement définies, selon le cas, attribuées et convenues au moment de la nomination ou lors des assignations annuelles ultérieures
  • Contribuer au contenu des activités d'orientation des nouveaux étudiants
  • Capacité d’enseigner les cours suivant en français :

Hiver 2025 :

EDU P 342 Évaluation des apprentissages

Étude des fondements de l'évaluation des apprentissages afin de développer et analyser différentes méthodes d'évaluation au service de l'apprentissage et du rendement scolaire. Les étudiants apprendront à planifier l'évaluation pour soutenir l'apprentissage de tous les élèves. L'accent sera mis sur l'application et le développement de divers instruments de mesure en contexte d'une matière particulière en lien avec le programme d'étude. La rédaction des bulletins scolaires et la dissémination des résultats seront abordées.

Horaire: Lundis et mercredis de 16.30 à 17.50

Profil recherché

  • Posséder préférablement un doctorat en éducation, ou au moins avoir complété une maîtrise. Une solide expérience dans l’enseignement postsecondaire peut suppléer, après évaluation
  • Faire preuve d'une expérience concrète d'enseignement au niveau du premier ou du deuxième cycle universitaire; un excellent dossier d'enseignement est requis
  • Avoir des connaissances pédagogiques et technologiques solides pour l’enseignement en ligne, en présentiel, co-modal (étudiants en présentiel et en ligne) et hybride (pédagogie inversée)
  • Être dédié à l'engagement et la réussite des étudiants
  • Démontrer de l’initiative et du leadership
  • Posséder un excellent niveau de français écrit et oral, et un très bon niveau d’anglais pour comprendre les ententes, les politiques et les procédures de l’Université de l’Alberta.
  • Avoir un excellent esprit d’équipe et de collaboration
  • Avoir une expérience en encadrement, accompagnement, monitorat d’étudiants
  • Avoir une bonne compréhension du contexte d’apprentissage linguistique en milieu minoritaire. 

Dossier de candidature

Les personnes intéressées doivent soumettre un dossier compris dans l’ensemble les suivantes avant le 31 decembre 2024 :

  • Une lettre de présentation qui confirme (1) votre intérêt, (2) vos qualifications, et une attestation que vous êtes prêt et capable d’enseigner des cours dans les domaines indiqués
  • CV à jour
  • Dossier d’enseignement qui inclut une philosophie de l’enseignement
  • Des copies des évaluations numériques et de tout autres formes d'évaluations impartiales (évaluation d’un pair)
  • Le/la candidat(e) doit fournir trois lettres de recommandation attestant de ses aptitudes pour le poste. Il/Elle doit s'assurer que les trois lettres de recommandation sont incluses dans le dossier de candidature.

Seuls les candidats sélectionnés pour des entretiens seront contactés.


ATS – Academic Teaching Staff 

EDUCATION

Calgary Campus

EDU P 342 Évaluation des apprentissages

Part-time, renewable contract

While this position welcomes applications from individuals external to the university, current Academic Teaching Staff are first notified of available positions and will receive first consideration in accordance with the terms of Schedule D of the Academic Collective Agreement prior to considering external candidates. Please log in to verify your internal candidate status.

This position is a part of the Association of the Academic Staff of the University of Alberta (AASUA). Salary will be commensurate with experience in accordance with the Academic Teaching Staff (ATS) agreement.

The Campus Saint-Jean at the University of Alberta invites applications for a part time teaching professor position in education to teach at the undergraduate level in education for satellite programs. Teaching will be delivered in a co-modal format from the Calgary campus and for distance students, or entirely online depending on program needs.

The ideal candidate will have a generalist profile, with, ideally, a specialization in literacy and/or school inclusion (diversity and equity, Indigenous education, learning disabilities). Their knowledge of the minority Francophone context and French immersion, as well as their experience in the school environment, will enable them to teach introductory courses in teaching (planning, assessment, design of educational materials related to the curriculum), classroom management courses, foundation of learning courses, and courses on educational contexts and professional ethics.

Teaching Responsibilities

Under the authority of the Senior Associate Dean, the person selected for this position will have the following tasks:

Teaching

  • Provide instruction to undergraduate and graduate students
    • Develop the content of assigned courses and be responsible for the design of these courses, including teaching methodology
    • Ensure reasonable availability for student consultation during and outside of class hours
    • Contribute to the content of new student orientation activities
    • Participate in scholarly teaching by staying current and competent in course content and design and instructor performance
    • Engage in administrative tasks related to teaching
    • Attend orientations, faculty meetings, course-related meetings, and other teaching-related activities
    • Submit the course syllabus to the administration within the prescribed deadlines
    • Submit a report to the Senior Associate Dean at the end of the semester
    • Other clearly defined teaching activities, as applicable, assigned and agreed upon at the time of appointment or during subsequent annual assignments
    • Contribute to the content of new student orientation activities
    • Ability to teach the following courses in French:

Winter 2025 :

EDU P 342 Évaluation des apprentissages

Étude des fondements de l'évaluation des apprentissages afin de développer et analyser différentes méthodes d'évaluation au service de l'apprentissage et du rendement scolaire. Les étudiants apprendront à planifier l'évaluation pour soutenir l'apprentissage de tous les élèves. L'accent sera mis sur l'application et le développement de divers instruments de mesure en contexte d'une matière particulière en lien avec le programme d'étude. La rédaction des bulletins scolaires et la dissémination des résultats seront abordées.

Schedule: Mondays and Wednesdays from 4.30  to 5:50 p.m.

Desired Profile

  • Preferably possess a Ph.D. in Education, or at least have completed a Master's degree. Significant experience in postsecondary teaching may compensate, subject to evaluation.
  • Demonstrate concrete teaching experience at the undergraduate or graduate level; an excellent teaching record is required.
  • Have strong pedagogical and technological knowledge for online, in-person, co-modal (in-person and online students), and hybrid (flipped classroom) teaching.
  • Be dedicated to student engagement and success.
  • Demonstrate initiative and leadership.
  • Possess an excellent level of written and spoken French, and a very good level of English to understand agreements, policies, and procedures at the University of Alberta.
  • Have an excellent team spirit and collaboration skills.
  • Have experience in student supervision, mentoring, and tutoring.
  • Have a good understanding of the linguistic learning context in a minority environment.

Application File

Interested candidates must submit a file including the following before December 31st 2024

A cover letter confirming (1) your interest, (2) your qualifications, and a statement that you are ready and able to teach courses in the indicated fields

  • Updated CV
  • Teaching portfolio that includes a teaching philosophy
  • Copies of digital evaluations and any other forms of unbiased evaluations (peer evaluation)
  • The candidate must provide three letters of recommendation that attest to their qualifications for this position. The candidate must arrange for the three letters of recommendation to be included in the application dossier.

APPLICATIONS MUST BE SUBMITTED IN FRENCH TO BE CONSIDERED.

At the University of Alberta, we are committed to creating an inclusive and accessible hiring process for all candidates. If you require accommodations to participate in the interview process, please let us know at the time of booking your interview and we will make every effort to accommodate your needs.

We thank all applicants for their interest; however, only those individuals selected for an interview will be contacted.

The University of Alberta is committed to an equitable, diverse, and inclusive workforce. We welcome applications from all qualified persons. We encourage women; First Nations, Métis and Inuit persons; members of visible minority groups; persons with disabilities; persons of any sexual orientation or gender identity and expression; and all those who may contribute to the further diversification of ideas and the University to apply.

Apply

Note: This opportunity will be available until midnight December 31, 2024, Edmonton, Alberta local time.